Ubezpieczyciele wychodzą na przeciw wielu branżom w walce z pandemią COVID-19. Udzielają wsparcia pracownikom służby zdrowia i szpitalom, prowadzą infolinie nt. koronawirusa. Szczególną akcję o nazwie #SerwujemyPrawo prowadzi Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej (DAS).
Akcja polega na udzielaniu bezpłatnych telefonicznych porad prawnych restauratorom i właścicielom innych lokali gastronomicznych dotkniętych skutkami epidemii koronawirusa. Nie muszą posiadać polisy ochrony prawnej w DAS, by dowiedzieć się od prawników, jak prowadzić działalność gospodarczą w czasie epidemii. Porady można uzyskać w każdy czwartek w godz. 10.00- 16.00, dzwoniąc pod numer infolinii 22 453 00 02.
Przed zaczerpnięciem porady, warto zapoznać się z regulaminem akcji. Mogą w niej wziąć udział wyłącznie osoby fizyczne oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej – w każdym przypadku pod warunkiem prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie grupy nr 56.1 lub 56.3 wg PKD (działalność usługowa związana z wyżywieniem, zatrudnionych do 10 osób). Każdy kto zadzwoni, przed połączeniem z kancelarią prawną i otrzymaniem porady będzie musiał podać swoje imię i nazwisko, numer PESEL lub NIP, numer telefonu, adres e-mail, zakres porady oraz udzielić odpowiedzi na trzy pytania weryfikujące.
Eksperci udzielają porad wyłącznie w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego i tylko w sprawach problemów prawnych związanych z wprowadzeniem na terytorium RP stanu epidemii wirusa SARS-CoV-2. W przypadku pytań dotyczących skomplikowanych zagadnień, wymagających dodatkowej analizy lub weryfikacji przepisów, DAS zastrzega sobie możliwość oddzwonienia w późniejszym terminie w dni robocze, ale nie później niż w ciągu 48 godzin.
Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej DAS wierzy, że akcja realnie wesprze branżę gastronomiczną w tym bardzo trudnym czasie.