Administracja danych osobowych
Informacja pochodząca od administratora danych osobowych udzielana w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
Realizując obowiązki informacyjne dotyczące ochrony danych osobowych, wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) („RODO”), w związku z pozyskaniem od Państwa danych osobowych przekazujmy, następujące informacje:
- Kto jest administratorem danych osobowych?
Uprzejmie informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych, czyli podmiotem który decyduje o celach i sposobach ich przetwarzania jest AMA Consulting Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Cypryjskiej 2G kontakt telefoniczny 22 742 10 75
- W jakim celu będą przetwarzane Państwa dane i na jakiej podstawie?
Podane przez Panią/Pana dane będą przetwarzane w celu:
- zawarcia i realizacji umowy/ umów ubezpieczeniowych zawartych z Panią/Panem – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do zawarcia i realizacji umowy;6 ust.1 lit. b) i lit. d), art. 9 ust.2 RODO
- oceny ryzyka ubezpieczeniowego w sposób zautomatyzowany w oparciu o profilowanie klientów – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do zawarcie i realizacji umowy;
- ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami związanymi z zawartą z Panią/Panem umową ubezpieczenia – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; prawnie uzasadnionym interesem administratora jest możliwość dochodzenia przez niego roszczeń oraz obrony przed roszczeniami; 6 ust.1 lit. c)RODO, ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz.U. z 2010 r. Nr 11, poz., 66 z późn.zm.,),
- wypełniania przez Administratora obowiązków przechowywania dokumentów księgowych dotyczących realizacji umów – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, wynikających z ustawy o rachunkowości; ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity – Dz.U. z 2018 r., poz. 395),
- marketingowym tj. oferowania produktów i usług świadczonych przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; prawnie uzasadnionym interesem administratora jest dostarczenie klientom informacji o produktach i usługach świadczonych przez Administratora
- w celu badania satysfakcji klientów – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; prawnie uzasadnionym interesem administratora jest utrzymywanie wysokiej jakości naszej obsługi oraz poziomu zadowolenia naszych Klientów z produktów i usług
- Czy w Państwa sprawie będą podejmowane decyzje w sposób automatyczny w oparciu o profilowanie?
Decyzje dotyczące wysokości składki ubezpieczeniowej będą podejmowane automatycznie tj. bez udziału człowieka, na podstawie danych niezbędnych do dokonania oceny ryzyka ubezpieczonego. W związku ze zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji w tym zakresie ma Pani/Pan Prawo do zakwestionowania decyzji, wyrażenia własnego stanowiska oraz wystąpienie o ponowne rozpatrzenie sprawy i podjęcie decyzji przez pracownika.
- Czy mogą Państwo odmówić podania danych osobowych, o które prosimy?
Podanie danych w związku z zawieraną umową są konieczne do zawarcia i wykonania umowy oraz dokonania oceny ryzyka ubezpieczeniowego – bez ich podania nie będzie możliwe zawarcie umowy. Podanie danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolne.
- Czy Państwa dane osobowe będą udostępniane przez Administratora innym podmiotom?
Dane mogą być udostępniane przez Towarzystwo podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz.U. z 2015 r. poz. 1844 z późn. zm.).
- Jak długo będą przetwarzane Państwa dane osobowe:
Dane osobowe będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy ubezpieczenia lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikających z przepisów prawa.
Dane osobowe przestaną być przetwarzane do celów marketingu bezpośredniego, jeżeli zgłosi Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania w tym celu.
Dane wykorzystywane do badania satysfakcji ze współpracy będą wykorzystywane do 1 miesiąca od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia umowy.
Dane wykorzystywane do celów marketingowych będą wykorzystywane do dnia rozwiązania lub wygaśnięcia umowy.
- Jakie prawa Państwu przysługują?
Przysługuje Państwu prawo do:
- dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora informacji o przetwarzanych danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, w zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy ubezpieczenia lub na podstawie zgody. Przekazane dane osobowe może Pani/Pan przesłać innemu administratorowi danych
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora. W szczególności przysługuje Pani/Panu prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego oraz profilowania
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
- Jak mogą Państwo korzystać ze swoich praw?
Administrator zapewnia podmiotom danych realizację uprawnień dotyczących ochrony danych osobowych wynikających z RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych lub z inspektorem ochrony danych, do których dane kontaktowe zostały wskazane wyżej.